De werkwijze is eigenlijk vrij eenvoudig en in een paar stappen komen we van informatie tot eindresultaat.

1) Informatie verzamelen, wat moet er gefotografeerd worden en voor welk gebruik ? Is het voor website of drukwerk, wat moet het beeld vertellen, en in welke stijl gaan we alles verwerken ?  Zijn er props of modellen nodig, extra licht op locatie....en ga zo maar door. Aan de hand van deze informatie kan ik een gerichte prijsopgave maken zodat u precies weet wat u te wachten staat.

2) Plan van aanpak maken, bepalen hoe, wat en wanneer en waar. Dit is een belangrijke stap om de beelden goed aan te kunnen laten sluiten bij uw wens.

3) Fotoshoot

4) Post-processing, het nabewerken van de beelden is net zo belangrijk als het fotograferen zelf

5) Afleveren van de beelden in gewenst formaat of materiaal

 

Zakelijk portret of profielfoto

Een goede eerste indruk kan vertrouwen opwekken en daarmee kun je echt het verschil maken.

Waar: op locatie of in de studio
Kleding: Neutrale kleding en niet te druk, geen drukke prints zoals ruitjes bijvoorbeeld of schreeuwende kleuren. Geen hemden of shirts onder lichte overhemden, deze zijn altijd zichtbaar. Jasjes en colberts geen probleem natuurlijk. Let ook op de schoenen en sokken.
Visagie: is geen vereiste, maar een goede basis kan net vermoeidheid van een gezicht halen en de juiste accenten leggen zonder te overdrijven in make-up.

 

Bedrijfsfotografie

Vaak wordt er voor een bedrijfsreportage gekozen bij het updaten van de website, maar het kan ook zijn dat er een soort beeldbank wordt aangelegd om voldoende beeldmateriaal te hebben voor social media. Ook hier geld weer dat die eerste indruk heel belangrijk is, de toegankelijkheid en betrouwbare indruk. Een sfeerreportage van het hele bedijf of juist een onderdeel. Goed om te weten is welk doel de reportage moet dienen zodat dit goed ingevuld kan worden.

Belangrijk is dat hetgeen gefotografeerd wordt opgeruimd en schoon is. Overbodige materialen, apparaten, en andere objecten allen uit weg, dat oogt rustiger. Let vooral ook op ramen als die er zijn en snoeren.  Vooraf lopen we alles nog eens na of er nog aanpassingen moeten zijn.

 

Productfotografie

Sfeervolle en professionele foto's van een product geven sfeer en verhogen de waarde van het betreffende product. Nadat is bepaald welke uitstraling de foto's moeten hebben wordt er aan de slag gegaan in de studio. Eventueel met hulpmiddelen (props) en photoshop creeren we de juiste beelden om zo nog meer op te vallen. Mooie producten verdienen ook kwalitatief goede beelden. Gespecialiseerd in hele kleine producten tot middelgroot, van sieraden tot motor.

 

 Interieur-, en architectuurfotografie